Quelques participes passés irréguliers.

Today, a lesson for level A1.
Not your level? What's my level? Click here.

Il a mis une belle casquette.

Voici des exercices pour vous aider à mémoriser quelques participes passés irréguliers.
Amusez-vous-bien!
.... Here are exercises to help you memorize a few irregular past participles. Have fun!



être
avoir
prendre
mettre
connaître
recevoir
vivre
boire
voir
savoir


Application :
1- Complétez la phrase
2- Écoutez! (Audio player below)
3- Trouver la traduction / Find the translation (below)



J'ai le bus ce matin.
Cet homme est très .
Tu as malade toute la semaine.
J'ai la basketteuse marquer un panier.
On a un colis postal.
Il a une belle casquette.
Nous n'avons pas quoi dire.
Je n'ai jamais à l'étranger.
J'ai de l'eau avant mon match de foot.
Vous avez de la chance !

2- To listen to the sentences, click the small icon:


3- Traduction:
a- I saw the (female) basketball player score a point (lit: a basket).
b- This man is very well known.
c- You have been sick all week.
d- We didn't know what to say.
e- You were lucky ! (lit: you had luck!)
f- He put a nice baseball cap on.
g- We received a parcel / package.
h- I have never lived abroad.
i- I took the bus this morning.
j- I drank water before my soccer / football game.

>>> Answers: click here.




Exercices et photo © Sandrine de Paris

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails